11.5.2016

Orpopojan valssi

Tällaisiakin mielikuvia saattaa Orpopojan valssi mieleen nostaa







Ohdakkeist' astua on orpopojan tie




Tie pitkä ja mittaamaton




Ei koskaan kotilieden lämpöön se vie
Miss' äitini kehrännyt on




Vaan aina maailmalle oudon orren alle  
Lainalattialle kallistan ma pään



Mä taivasalla tanssin kohtaloni valssin
Onnestani unta nään  




En kuulla saa kotikuusen kuiskehia




En äitini hymyä nää




Ja taattoni tarinoita talvisia
Vaille mun arpani jää
Oon orvon osan saanut, äidin hymy laannut
Taatto manoill' maannut turvetyynyllään






Aurinko armas mun äitini on







Taattoni taivahan kuu









Ja vieraan viittoma tie lohduton 
Eteeni ain avautuu

Mut nurkumatta kannan kohtaloni vamman
Murheen mennä annan, katson elämää



Unteni onni on rikkauteni
Tule tyttöni kaitsijaksi sen  




Ja lunnaiks luovutan rakkauteni
Jos seuraat mua elonretkelläin
Oi tule, käymme rinnan tiemme ihanimman



Sulle kaunehimman osan siitä suon   




Tule kanssani ja tanssi orpopojan valssi
Onnekses maljan juon

Mä oon orpona, mutten orjana
Miksi itkemään, kun onnest' unta nään
Tää on aarre mun, siit' on puolet sun



















Tule tyttö, jaa se kanssani mun

3 kommenttia:

  1. Orpopojan valssi kuvien kera! Tästä postauksesta tuli niin hyvälle mielelle!!
    Piti oikein lauluksi pistää :D

    Mukavaa toukokuun jatkoa!

    VastaaPoista
  2. Hauskoja kuvallisia laulun sanoja.
    "Onnesta unta nään" kuva otti pauloihinsa, kiehtovasti pilvet heijaavat.

    Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
  3. Vitsi, että osuvia kuvia laulun säkeisiin.
    Tämä oli oikea hyvän mielen postaus.

    VastaaPoista